The Gratitude List / Taknemmelighedslisten

FullSizeRender (3)

I’ve started a new routine every night before I sleep and every morning before I get up: practicing gratitude. It means that I send a thought to every thing (or everyone) that I am grateful for in my life at this point in time.
This morning, to give an example, I spent some time feeling into my body, sending it thank-you’s for the well-being it gives me, for functioning and for letting me be a part of this world and the journey of life.

I had the thought that I’d try to make a little gratitude list (I’ve posted one before) – perhaps as a weekly re-occurrence – where I list some of the little moments of grace that runs through my life every day. Really, I’m thankful for every momemt I get, but it would be a little too much for a blogpost to document everything. 🙂 ———————————————————————————————————–

En praksis, jeg er begyndt at genoptage er taknemmelighed. Inden jeg lægger mig til at sove og inden jeg står op, sender jeg en taknemmelig tanke til hvad jeg nu i dag især er taknemmelig for.

I morges var det eksempelvis min krop, jeg gav opmærksomhed. Takkede for at den har det godt, at den fungerer, at den lader mig leve i denne verden og være en del af livets rejse .

Så kom jeg på den idé, at jeg ville lave en lille taknemmelighedsliste her (jeg har lavet én før), hvor jeg opremser små øjeblikke, gaver jeg har fået på den ene eller anden måde, alt, hvad jeg er taknemmelig for. Nådens ansigt i mit liv,simpelthen. ❤
Jeg har overvejet at gøre det til et ugentligt indlæg, men nu får vi se. I al fald kommer der her glimt fra den foregående uge.
I bund og grund er jeg taknemmelig for hvert øjeblik jeg bliver givet, men det ville være liiidt for meget at dokumentere i et blogindlæg. . 🙂

Beautiful postcards bought during last week's journey to France. (A post about this journey is on the drawing board). / Smukke postkort, købt under forrige uges rejse til Frankrig. (Har planer om et indlæg om dette senere hen).

Beautiful postcards bought during last week’s journey to France. (A post about this journey is on the drawing board). / Smukke postkort, købt under forrige uges rejse til Frankrig. (Har planer om et indlæg om dette senere hen).

Finds from the market in Nice. A sponge, "Enchantement Arabe" tea, hibiscus leaves, cardamom and a massala spice mix. / Fund fra markedet i Nice: en svamp, "Enchantement Arabe" te, hibiskus blomster, kardamomme og en massala krydderimix. :)

Finds from the market in Nice: a sponge, “Enchantement Arabe” tea, hibiscus flowers, cardamom and a massala spice mix. / Fund fra markedet i Nice: en svamp, “Enchantement Arabe” te, hibiskus blomster, kardamomme og en massala krydderimix. 🙂

My new favourite drink: Perrier with grenadine! Yum! / Min nye yndlingsdrink: Perrier med grenadine. Omenom! <3

My new favourite drink: Perrier with grenadine! Yum! / Min nye yndlingsdrink: Perrier med grenadine. Omenom! ❤

A quiet moment to myself... one morning on the beach in Nice. / En stille stund for mig selv...en morgen på stranden i Nice.

A quiet moment to myself… one morning on the beach in Nice. / En stille stund for mig selv… en morgen på stranden i Nice.

Back in Gotland - with a visit from a friend. / Tilbage på Gotland - nu med besøg af en veninde. <3

Back in Gotland – with a visit from a friend. / Tilbage på Gotland – nu med besøg af en veninde. ❤

We went strolling around town... came by a vintage/interior decoration shop where I saw these cans. Didn't buy any, but had to snap a picture... / Vi gik en tur rundt i byen og kom forbi en lille vintage/interior design shop, hvor jeg fandt disse dåser. Købte ikke én, men måtte tage et billede...

We went strolling around town… came by a vintage/interior decoration shop where I saw these cans. Didn’t buy any, but had to snap a picture… / Vi gik en tur rundt i byen og kom forbi en lille vintage/interior design shop, hvor jeg fandt disse dåser. Købte ikke én, men måtte tage et billede…

Sunday was "cozy day"; we had a long breakfast, took a walk and when we came back, I baked a Fall favourite of mine: apple pie. / Søndag var "hyggedag", så vi spiste en god, lang morgenmad, gik en tur og da vi kom hjem, bagte jeg én af mine efterårs favoritter: æblekage! <3

Sunday was “cozy day”; we had a long breakfast, took a walk and when we came back, I baked a Fall favourite of mine: apple pie. / Søndag var “hyggedag”, så vi spiste en god, lang morgenmad, gik en tur og da vi kom hjem, bagte jeg én af mine efterårs favoritter: æblekage! ❤

What’s on your gratitude list? / Hvad står der på din taknemmelighedsliste?

4 thoughts on “The Gratitude List / Taknemmelighedslisten

  1. Pingback: 10 Dreams for September…/ 10 Drømme for September… | Charlotte Luxhoej.com

  2. Pingback: #AutumnEnjoyment2015 | Charlotte Luxhoej.com

Leave a Reply

