At følge sin egen sti. / To follow one’s own path.

B0002953

Fra Camino de Santiago, 2009. / From Camino de Santiago, 2009.

Nogle tanker om bloggen er vendt tilbage den seneste tid.  Og det stikker mig mere og mere i øjnene, at der er en “kløft” mellem hvem jeg egentligt er – inderste inde – og dét der rent faktisk kommer ud på disse sider.
Så bliver spørgsmålet: hvordan bygger man bro mellem de to ting? Hvordan kommer jeg fra hvor jeg er nu, nærmere på dét jeg egentligt søger, tættere på mig selv? Og hvad er jeg bange for?

Er jeg bange for at tabe læsere (så mange har jeg heller ikke), bange for ikke at skrive det ‘rette’ eller dét der er populært, bange for at få kritik? Tja… Men vil jeg ikke hellere skrive for min egen skyld, være tro mod mig selv og dét jeg oplever, frem for at jagte noget der er uden for min indflydelse, som eksempelvis andres anerkendelse ?

Jo, er svaret.

Så er det måske en anden retning, der dukker op foran nu… Hvor den vil føre hen, ved jeg endnu ikke. Vi får se. ❤

Some thoughts have been repeating themselves this previous week or two , regarding this blog. It’s becoming more and more obvious to me that there seems to be a “gap” between who I really am – deep down – and what actually comes out on these pages. The question is, then: how do I bridge this gap? How do I get from where I am, closer to what I’m really searching for, closer, really, to myself? And what am I afraid of?

Am I afraid of losing readers (I don’t have that many), afraid of not writing “the right thing” or what is popular, afraid of criticism? Well.. perhaps. But wouldn’t I rather write for my own sake, be true to myself and my experiences than chasing something outside of my influence, the acceptance or recognition from others for example?

The answer is yes.

Then, perhaps, it’s a different direction that lies ahead… Where it will lead, I don’t know yet. We’ll see. ❤

Leave a Reply

