At ønske sig noget… / To wish for something…

FullSizeRender (11)

Da jeg var lille, lå jeg en aften i min seng på mit barndomsværelse.
Jeg havde for nylig set en reklame (på en af mine VHS-Disneyfilm) for Disneyland Paris. Og netop dén aften sendte jeg et ønske ud i universet: jeg ville virkelig, virkelig, virkelig gerne dertil.

Jeg mindes at tænke, at nu ville jeg ikke sige noget, bare for at teste om magi nu virkelig fandtes. Så jeg ventede, og lod mit ønske svæve op og ud mellem stjernerne. Måske det en dag vendte tilbage?

Så hændte det – jeg husker ikke hvor lang tid der gik – at min mor kom med et forslag: skulle vi ikke, bare hende og jeg, tage en tur til Disneyland Paris? (JO!) Jeg var ellevild! Ikke kun fordi min drøm gik i opfyldelse, men også fordi jeg følte jeg havde fået færten af “noget”… Af en ægte, virkelig magi. (Man kan jo tro at dette bare var en tilfældighed, men det var og er det ikke i mine øjne).

Forrige fredag aften lå jeg så i min seng, og for jeg ved ikke hvilken gang, kom et andet ønske tilbage til mig.
Så nu bestemte jeg mig for at faktisk give det tid. Jeg gav det al min opmærksomhed og  sendte ønsket ud i universet på glædens vinger. ❤  Det var faktisk noget jeg virkelig gerne ville. (Så må vi se hvornår det vender tilbage).

Ja… jeg tror på magi, og jeg tror på at vi får lige præcis dét vi vender vores tanker mod. Eller …tror; det er min erfaring.
(Tænkte at skrive noget om tanker og følelsers sammenhæng her, men det blev for indviklet, så det skal vist lige vendes rigtigt inde i mig selv først. En andet indlæg til en anden dag.) Men i al fald, “lige tiltrækker lige”.

Samtidigt som jeg sendte mit ønske afsted, dukkede et andet op i hælene på det. Ét, jeg også havde negliceret i længe – ønsket om en kamerataske. I læder. Men jeg har ikke fundet én jeg syntes om og som jeg ville betale pengene for.

Ha – men dét ændrede sig lørdag (kom ikke her og sig at universet ikke leverer hurtigt)! 🙂

For da var min svigermor og jeg på endnu et loppemarked i Solnahallen i Stockholm,(faktisk et virkeligt godt ét – der var lidt for enhver smag).
Og dér, i én af standene gik én af mine drømme i opfyldelse.
En sort, håndlavet kamerataske fra Japan. I læder. Til kr. 180! Og den ventede på mig, som jeg havde ventet på den. 🙂

Dagens gave: en håndlavet kamerataske fra Japan, i læder og lige efter mit hjerte - til kr.180! .)

Mit lille mirakel: en håndlavet kamerataske fra Japan, i læder og lige efter mit hjerte – til kr.180! 🙂 / My little miracle: a handcrafted camerabag from Japan, in leather and straight from my heart – for only kr. 180! 🙂

One evening, when I was a kid, I was lying in my bed in my childhood home.
My mind was occupied with the commercial I’d recently seen (on one of my VHS-Disney movies) for the then newly opened Disneyland Paris. And that particular night I sent out a wish to the Universe: I 
really, really, really wanted to go there.

I remember thinking that I wasn’t going to tell anyone about my wish, just to see if there was any real magic. So I waited and let my wish settle among the stars. Perhaps one day it would return?

Then one day – I don’t remember the time-span – my mom came to me with a suggestion: wasn’t it a good idea – for just her and I –  to take a trip together to Disneyland Paris? (YES!) I was ecstactic. Not only because my dream actually came true, I also felt like I’d caught a glimpse of “something”… A kind of real-life magic.

On the previous Friday evening I was lying in my bed as another wish came back to me. It’s come back many times, without me really paying attention. But now I decided to listen to it, gave it all my attention and sent it on its way out there, among the stars. (We’ll see when it returns.)

Yes.. I do believe in magic and that we get exactly what we think. Well, “believe” might be the wrong word; it’s my 
experience. (Thought I’d write something about the connection between thoughts and feelings/emotions here, but it sounded too complicated, so I have to get it straight in my mind first. But another post for another time). Anyways, what I can say is “like attracts like.”

Anyways, on the heels of the dream that went off into space , came another. A thought of a camera bag that I’ve been wanting for a while. One, made of leather. Though, I haven’t been able to find one that fit my liking or my wallet.

Hah – but that changed on Saturday! That was another morning of flea-market-browsing for my mother-in-law and I at the “ususal” place, Solnahallen in Stockholm.
And there – in one of the stalls – my dream came true.
I found a black, handcrafted camera bag from Japan. In leather. For the total sum of 180 SEK (around $21)! ❤
It was waiting for me, as I had been waiting for it. 

One thought on “At ønske sig noget… / To wish for something…

  1. Pingback: At ønske sig noget #2. / To wish for something #2. | Charlotte Luxhoej.com

Leave a Reply

