Om at skrive + tips / On writing + tips : Plotting at the coffee house…

Plotting at the coffee house...

Plotting at the coffee house…

I formiddags tog jeg et lille smut til ét af shoppingcentrene her i omegnen – Kista Galleria. Mit aerinde var at köbe mig én laenge önsket rullekuffert – gerne en Samsonite (som jeg egentligt syntes er for dyre – men  – til min store overraskelse og glaede var der en model på tilbud i en dejlig baer-farve. Så den kom med hjem. Beklager i oevrigt stavningen – i dag arbejder jeg fra min mands pc, som benytter sig af det svenske alfabet.)
Anyways, da jeg havde erhvervet mig min fuchsia-farvede nye ven, bestemte jeg mig for at saette mig på ét af centrets mere stille og afskårne “coffee” – houses.
Her blev det, i selskab af en yoghurt og en lille latte, til en times refleksion og “plotting” til …… ja, nu siger jeg det og forpligter hermed mig selv 🙂 …. den roman jeg har taenkt mig at skrive i forbindelse med NaNoWriMo. (Se evt. dette indlaeg).

Jeg fandt lidt tips til at lave et plot, til hvad et skrive-emergency-kit indeholder (måske jeg skal lave min egen version? ) og taenkte over hvordan jeg egentligt selv fungerer når jeg skriver. En givende arbejdsstund.

Before noon I made a trip to one of the shopping malls in the area – Kista Galleria. My errand was to buy a long-wished for small, rolling suitcase – preferably from Samsonite. (I actually find them too expensive, but to my joy and surprise they had a model on sale (!) So home with me it went!)
So having purchased my fuchsia-colored new friend, I decided to take a rest at one of the mall’s more quiet and secluded coffee houses. 

Sitting there, in the company of a yoghurt and a small latte,  the next hour was spent plotting and reflecting upon… yes, I AM going to say it out loud now and thereby commit myself to… the novel I want to write in connection with NaNoWriMo. (Have a look at this post for more.)

I also found some tips on creating a plot, on what a writing-emergency-kit contains (am contemplating making my own version?) and thought a little about how I work when I write. So a pretty rewarding work-hour. 

 

Leave a Reply

