Sortebær og et maleri + en video./ Crowberries and a painting + a video.

Forrige søndag i sommerhuset havde jeg besøg af mine bedstemødre og mor til lidt eftermiddagshygge med te, kaffe og kager. Efter en gåtur til stranden med Holger, fortalte min mor (jeg havde holdt mine bedstemoedre ved selskab) at sortebærrene var modne, hvis jeg ville have nogle på min morgenmad. (Der som regel består af müsli eller granola med frugt og/eller bær). 🙂

Så næste morgen på vores gåtur, gik Holger og jeg over i klitterne og fandt en håndfuld sortebær.

On the previous Sunday , when I was still at the summerhouse, I got a visit from my mom and grandmothers for some afternoon tea. After my mom had taken a stroll with Holger to the beach, she told me that the crowberries were ripe in case I wanted some for my breakfast. (Which usually consists of granola/müesli with fruitand/or berries.) 🙂

So the next morning on our walk, Holger and I went into the dunes to pick a handful of crowberries. 

Sortebær fra den vestjyske muld. / Crowberries.

Sortebær fra den vestjyske muld. / Crowberries.

Men egentligt havde jeg slet ikke lyst til at lægge dem på min morgenmad, af én eller anden grund.
Dog, gik de ikke til spilde. For jeg delte jo et påbegyndt maleri her i forrige uge,  og det endte faktisk med at jeg brugte bærrene til dét. Som en naturens maling.

Hvad jeg også lærte i forläbet var, at jo mere fri og fordomsfri man kan være i sin kreativitet, jo sjovere (og jo bedre, ofte) er det.

But really, I later found out, I didn’t feel like sprinkling them on my breakfast for some reason. However, they didn’t go to waste.
Last week I shared a post on a painting I’d started on and as it turned out, I ended up using the berries for the painting. As a natural kind of paint.
What I learned during the process was that the more free and open-minded one can be in the creative process the more fun (and the better, often) it is. 

Sangen i baggrunden er fra Spotify. Jeg tror den hedder”Linger On”.   / The song playing in the background is from Spotufy. I think it’s called “Linger On”.

One thought on “Sortebær og et maleri + en video./ Crowberries and a painting + a video.

  1. Pingback: En opsamling af indlæg. / A compilation of posts. | Charlotte Luxhoej.com

Leave a Reply

