At forpligte sig… lidt om NaNoWriMo / To commit oneself… and something about NaNoWriMo.

photo-4-4

Image borrowed from katgotthecream.com

Så närmer november sig, og med den NaNoWriMo. Som jo bliver skudt i gang i morgen. Her på min side af skärmen er jeg  godt i gang med forberedelserne (som fylder lige så meget som selve dét at skrive – på den gode måde).

Indtil videre har jeg oprettet en profil på NaNoWriMo og har således officielt forpligtet mig… 🙂 Nusset lidt med at lave en bogforside og  har nusset lidt rundt og  gjort det hyggeligt på begge mine kontorer (både på Gotland og i Stockholm):

November is closing in and with it, NaNoWriMo. Which starts off tomorrow. And on this side of the screen I’m fully engaged in the preparations (that take up just as much as the writing itself – in a good way). 

Preparations have consisted of, among other things, setting up a profile at NaNoWriMo which means I’ve officially committed myself now… 🙂 I’ve tinkered with creating a front cover  and have had a good time making my offices really cozy and ready for tomorrow (both my office on Gotland and in Stockholm):

IMG_4136

Mit kontor på Gotland… / My office in Gotland…

Mit kontor i Stockholm... / My office space in Stockholm...

Og mit kontor i Stockholm… Her skal der bare fyldes på med stearinlys, så er jeg klar. / And my office space in Stockholm… All I need is to stock up on candles, then I’m ready to go.

Jeg har researchet lidt om at outline sin roman , arbejdet lidt videre på min egen i dag, har läst The Essential NaNoWriMo Survival Guide og reflekteret over hvad jeg har i mit personlige lille NaNoWriMo skrive-kit eller “emergency kit” (kopieret fra min IPhone):

I’ve researched how to outline one’s novel in 11 easy steps , worked a little further on my own outline today, read up on The Essential NaNoWriMo Survival Guide and reflected upon what I have on my own personal NaNoWriMo writing /emergency kit:

NaNoWriMo 2015 Writing Survival Kit: 
• At passe på mig selv, tage gode gåture, spise godt mv./ To take 
good care of myself, take some good walks, eat well etc.
• smoothies/juices/vand til skriveperioder (virker opfriskende). / 
Smoothies/juices/water for writing sessions (are refreshing). 
• Virkelig god kaffe (som belønning efter skriveperioder). / Really good coffee as a reward after writing sessions.  
• PC
• One Drive
• Notesbog og blyant. / Notebook and pencil.

Og så har jeg lavet en lille “belönningsliste” (der faktisk også gör det ud for denne måneds 10 drömme ), der kan spredes ud over hele måneden:

And then I’ve also made a little “list of rewards” (that will make it out as this month’s 10 dreams ), to be spread out over the coming month:

  • Biografbillet til den nye James Bon, Spectre. / Movieticket to “Spectre”, the new James Bond movie.
  • Et sät Field Notes notesböger. / A set of Field Notes notebooks.
  • En formiddag/eftermiddag afsat til at köbe lidt små-ting til vores ufödte sön. ❤ / A morning/afternoon for shopping necessities for our unborn son. ❤
  • Skrive og sende invitationer til en lille veninde-komsammen/julefrokost/babyshower. / Write and send invitations to a girlfriend-get together/ Christmas lunch/babyshower.
  • I slutningen af måneden forkäle mig selv med Entrelacs Eyshadow Palette fra Chanel, som fejring af at have deltaget i NaNoWriMo. / Give myself – at the end of the month  as a celebration of participating in NaNoWriMo – the Entrelacs Eyeshadow Palette from Chanel.
  • Kreere et “pepparkakshus”. Gerne til når mine foräldre kommer på besög i slutningen af näste uge. / Create a “pepparkakshus” (se image below). I’d love to have it done when my parents come to visit at the end of next week. 
Image borrowed here.

Image borrowed here.

  • Pakke bilen, Saari (og måske endda min mand) og kameraudstyret og tage på opdagelse på Gotland. / Pack up the car, Saari  maybe my husband,too) and my camera gear and go on an exploration on Gotland. 
  • Foräre mig selv en hjemme-pedicure. Mine födder fortjener det! / Give myself an at-home-pedicure. My feet deserve it!
  • Deltage i en forfatter-gruppe for “writing boosts”. Har ikke bestemt mig for om det bliver virtuelt eller “live”. / Participate in a writing group for “writing boosts”. Haven’t decided yet whether this will be virtual or “live”. 
  • Ahem… og denne bliver overfört fra forrige måned: det ökonomiske overblik. / This one is a transfer from last month: the financial overview. 

 

 

One thought on “At forpligte sig… lidt om NaNoWriMo / To commit oneself… and something about NaNoWriMo.

  1. Pingback: 10 Drømme for December/ 10 Dreams for December. | Charlotte Luxhoej.com

Leave a Reply

