Taknemmelighedslisten #4 / The Gratitude List #4.

Sikke en uge!
Den har väret fyldt af så mange små og store gode ting, så jeg tänkte at jeg i dag ville tage mig tid til at skrive dem ned, og endnu engang väre taknemmelig for dem.

What a week!
It’s been filled with so many wonderful small and big things, that I thought I take some time today to write them down, sending them gratitude once more. 

Tidligere på ugen fik vi besked på at vi har fået den lejlighed, vi for nogle uger siden sögte! Vi vil – midlertidigt – tilbage til Stockholm idet min mands arbejde er her . (Näste projekt er at gå i gang med at lede efter en gård på landet et sted…) Så jeg er begyndt at indrette lejligheden – i mit hovede.

Earlier this week we recieved a confirmation that we got the apartment we’d applied for in Stockholm. We’re moving back – temporarily – as it’s easier logistically when my husband’s work is here. (The next dream is to start looking for a permanent home. Preferably a farm in the countryside somewhere…)  So I’ve started to decorate our coming apartment – in my mind. 🙂

55014bc7bc21e3ed4ed5675dbde60e4a

Vores kommende balkon drömmer jeg om bliver noget i denne stil. / Our soon-to-be balcony I dream of creating something like this. Image from here.

En lille foto-gave jeg fik tidligere på ugen... Skal fortälle senere i hvilken forbindelse... ;) / A photo-gift I got earlier this week.. Will spill the beans later on as to why...;)

En lille foto-gave jeg fik tidligere på ugen… Skal fortälle senere hen i hvilken forbindelse… 😉 / A photo-gift I got earlier this week.. Will spill the beans later on as to why…;)

ImageProxy

Der har väret masser af god skrive-tid også denne uge (og i dag nåede jeg 25,000 ord milepälen!)… 🙂

There has been a lot of wonderful writing-sessions this week (and today I reached the 25,000 words goal!)…. 🙂

IMG_1867 (1)

IMG_1861

Onsdag til torsdag tog min elskede og jeg på et lille krydstogt til Mariehamn… Birka Cruises kan anbefales! Virkelig hyggeligt skib! / Wednesday and Thursday my love and I went on a small cruise to Mariehamn… Birka Cruises is recommended from here. A really cozy ship – and trip.

IMG_1865

Denne her skönne mand… /This handsome guy… ❤

IMG_1873

Beundrede og indviede mine dansesko… (altså var ikke rent faktisk ude at danse – var alt for trät onsdag aften, men de kom så på til “fika” torsdag…) 🙂  / Admired and broke in my dancing shoes… (actually, I didn’t go dancing – was too tired on Wednesday night, but put them on for “fika” on Thursday instead). 🙂

Som vi kom tilbage til vores värelse hos min svigermor i går aftes, havde hun stilt en lille gave i vindueskarmen… Hende og jeg er begge hyacint-elskere. ❤ Det er én af mine yndlingsblomster – deres duft er vidunderlig.

As we came back yesterday evening to our room at my mother-in-laws, she’d put a little present in the window sill… Her and I are both love hyacinths. It’s one of my absolute favorite flowers – their scent is heavenly. 

IMG_1875

Oj, og så fandt jeg ud af at den japanske forfatter, Haruki Murakami, har vundet H.C. Andersen prisen og kommer til Odense näste år for at modtage den og samtidigt holde en gästeforeläsning på “mit” universitet, SDU. Jeg holder öjnene åbne for en plads!

Oh and then I found out that the japanese writer, Haruki Murakami, has won the Danish literature price, the H.C. Andersen price and will travel to Odense next year to recieve it. In that connection he’s giving a guest lecture at “my” university, SDU. I’m keeping my eyes open for a spot! 

Hav en rigtig dejlig weekend. ❤

Have a wonderful weekend. ❤

One thought on “Taknemmelighedslisten #4 / The Gratitude List #4.

  1. Pingback: At ønske sig noget #2. / To wish for something #2. | Charlotte Luxhoej.com

Leave a comment