10 Drømme for December/ 10 Dreams for December.

IMG_1931

Hvad angår mine november-drømme, så blev den største opfyldt: at skrive en roman på 50,000 ord. Nogle af de andre ønsker jeg havde, blev også opfyldt og nogle viste sig ikke at være så dybfølte alligevel. 🙂 Hvilket også er fint – så er det bare at give slip på dem. 🙂

Regarding my dreams for November, the biggest one of them came true (but not without work): to write a novel of 50,000 words! Some of my other wishes also came true, some didn’t. The ones that didn’t turned out not to be heartfelt anyways – which is okay. Then it’s just to let them go. 🙂 

I december drømmer jeg om:

In December I dream about:

  • Pakke lejligheden på Gotland, som faktisk ikke er så stor, da den er lejet med møbler, ned og flytte. (Pyha, det er altså et projekt hver gang! Og dette er faktisk gjort). / Packing our Gotlandic apartment into moving boxes and moving everything back to Stockholm. (This is actually done!)
  • Hvilket bringer mig til næste punkt: at pakke flyttekasser ud, når gulv og tapet er sat op i vores nye lejlighed i Stockholm. / Which brings me to the next thing to do: unpacking the boxes, when the floor and walls have been mended in our new apartment.
  • Bruge en  formiddag på at gå på loppis med min svigermor. / Spending half a day going to a fleamarket with my mother-in-law. 
  • At tage på en aften-udflugt kombineret foto-udflugt sammen med Ninos og Saari på jagt efter nordlyset. Bevæbnet med marshmallows og varm chokolade til en aften under stjernerne. / Taking an evening-adventure/ photo-trip with Ninos and Saari going hunting for the Northern Lights. Well-armed with marsmallows and hot chocolate for an evening below the stars.
  • denne kjole fra Gotlandske “Jordnära”(i en julerød) til den årlige julefrokost sammen med min familie i Danmark og til juleaften. / Having this dress from Gotlandic “Jordnära” (in a Christmassy red) to wear for the yearly family Christmas dinner and for Christmas eve in Denmark.Klänning med veck velour
  • At modtage dette Julie Sandlau-armbånd, Stella Briolette,  som jeg købte til mig selv som belønning for at have lykkes i at skrive den roman, der lå i min sjæl, og som skulle ud i løbet af november og NaNoWriMo./  Receiving this bracelet from Julie Sandlau, Stella Briolette, that I bought for myself as a reward for having succeeded in writing down the novel that was in my soul, during November and NaNoWriMo.
  • At julebage lidt; efter nemme og lige-til opskrifter. / Baking Christmas goodies, following easy and straight-forward recipes. 
  • At skrive og sende mit julekort, som del af “Julkortsleken 2015”.  /  Writing and sending my Christmas card as part of “Julkortsleken 2015”. 
  • At lave min egen udgave (efter Sandras eksempel) af Kähler Nobili-lignende stager / Creating my own edition of Kähler’s Nobili “candle-trees” (following Sandras example :

    Photo from here.

    (Mine bliver nok en mellemting mellem ovenstående og disse DIY lysestager fra Atilio. / Mine will probably be something in between the above and the candle-tree DIY edition from Atilio.)

  • Og sidst, men ikke mindst, drømmer jeg om… at tage mig tid. At nyde teadventskalenderen hver dag, sammen med min mand eller alene. Men nyde teen og de stille magiske stunder./ And last, but not least, I dream about… taking time. To enjoy the tea from our tea-calendar every day, with my husband or by myself. But enjoy the tea and the silent, magical moments.

<3<3<3

2 thoughts on “10 Drømme for December/ 10 Dreams for December.

Leave a Reply

