Opskrift: Nemme Chokolader – idé til værtindegave./ Recipe: Easy Chocolates – a hostess gift-idea.

IMG_0458

Chokolade-“knapper” med forskellig topping. / Chocolate “buttons” with a variety of toppings.

Jeg brugte resten af mit chokolade fra da jeg lavede chokolade-overtrukne æbler til at lave disse nemme små chokolader og pyntede mine med kokos, nougat og marcipan. De er perfekte til en lille hjemmelavet værtinde-gave at have med hjem her til jul. ❤

Det er en meget nem opskrift og alt du skal bruge er:

*Smeltet chokolade (jeg brugte mørk).
*Topping efter eget valg.

Fremgangsmåde: Tag et stykke bagepapir, og tegn evt. cirkler efter et glas på bagepapiret, evt. i forskellige størrelser og udfyld dem så med chokoladen. Strø dine valgte toppings over og lade køle af. Jeg stilte mine på køl eftersom jeg ikke kunne vente med at smage. 🙂 Derefter er de klar!

Tip: til en værtinde-gave kan man fylde et fint gammelt syltetøjs-glas eller anden lignende beholder med chokoladerne, binde et bånd og et lille kort omkring med en håndskrevet hilsen. ❤ Jeg synes altid det er de bedste gaver at få – gaver lavet fra og med hjertet.

I used up the rest of the chocolate from making the chocolate-covered apples for these really easy little chocolates, and decorated mine with coconut, nougat and marcipan. They are perfect for a little hostess-gift for Christmas!

All you need is:
*Melted chocolate (I used dark chocolate).
*Any topping you like.

*Take a piece of baking paper, draw some circles on it if you’d like, for example using a glass, to act as a model for the chocolates and then spread the chocolate within the circles. Add topping and let cool for a while. I put mine in the fridge as I couldn’t wait to taste. And there you go!

Tip: for a hostess-gift you can use a beautiful old jam jar or a similar container for the chocolates, tie around a bow with a note and a hand-written message. I always find these the best gifts to receive – something made from and with the heart.<3

Leave a Reply

