Drømme på en vinter morgen… / Dreams on a winter morning…

Vinterdag søndag den 3. januar 2016

3. Januar 2016.

Jeg vågnede af livlige drømme; prægede af hændelser, begær, skygger jeg har undertrykt.

At “sænkes ned i mørket”, som nymånen medfører, afslører frygt, undertrykte ønsker eller begær og ubearbejdede skygger. Denne energi afslører dem, så vi kan blive bevidste om dem og give slip. Og selvom de kan være smertefulde, rå, ja tilmed pinlige så er bevidsthedens lys ikke desto mindre nødvendig for at transformere dem. Lyset er nødvendigt for at kunne hele.

Det lader til at jeg i øjeblikket bliver bedt om at – i ikke så små vendinger 🙂 – koncentrere (som også nævnt før, mindes jeg) min energi indad. Hvilket kan være besværligt, eftersom “vi ønsker at betyde noget”.  En tanke der ofte er sammenkoblet med ideen om at dét at foretage sig noget måles i forhold til hvor meget vi udretter; hvor meget vi foretager os, hvor meget vi “bevæger” os i den ydre verden.

Jeg har brug for at få mit sind til at slappe af, få tankerne til at falde til ro, tænkte jeg som jeg lå i min seng i morges mens solen langsomt var på vej op. Dér, et sted mellem lys og mørke, mellem søvn og bevidsthed kom et svar til mig: Brug lavendel.
Lavendel?
Ja, lavendel. Det virker afslappende på sindet.

Så nu har jeg flyttet min lavendelplante ned ved siden af sengen. Magi… findes overalt.

 

————————————————————————————————————

January 3rd 2016. 

I awoke from vivid dreams; dreams of past incidents in my life where I somehow oppressed shadows witin me, actions I’d taken, desires I’d stifled. 

Descending into the darkness of a new moon, it brings up our fears, bottled up desires and shadows. It’s a time where we are exposed – or “they” –  in order for us to become conscious of our patterns, our mistakes and in turn let them go. However,  painful, raw and embarrassing they might make us feel. Transformation is nonetheless essential. Light is needed in order to heal. ❤ 

At the moment it seems I am being asked – not in small letters or phrases 🙂 – to concentrate my energy and go within. Which is difficult because “we want to matter”. And somehow we have gotten the idea that “to matter” is measured in how much we do, how much we move in the outer world. 

I need to get my mind to relax, to get my thoughts to quiet down, I thought as I lay in my bed this morning. And there, somewhere between light and darkness, between being asleep and awake an answer found me: Use lavender.
Lavender?
Yes, lavender. It has a relaxing effect on the mind.

So now I’ve moved our lavender plant down next to the bed. Magic… is everywhere.

 

Leave a Reply

