At genfinde sit perspektiv. / Finding Perspective

I dag har jeg besluttet at tage en “off-day”. En dag hovedsagligt tilegnet…ingenting. Til bare at sidde og lytte til fuglefløjtene (er det forår der er på vej?), købe mig et blad, lytte til en podcast og reflektere lidt over livet og mine gøremål. Er jeg på vej derhen hvor jeg gerne vil?

Jeg læste et indlæg i forrige uge af JohannaN om distance (og at drive sin egen lille virksomhed), og tænkte – imens vasketøjet er over – at samle nogle af mine egne tanker her. Om distance og at finde perspektiv.

For mig er perspektiv vigtigt – og med perspektiv mener jeg at være i stand til at se det større billede. Ikke at blive for ophængt i alle detaljer – selvom både Gud og Djævelen findes i detaljen.
Men egentligt træde et skridt tilbage fra mit liv og se på det fra et større perspektiv.
Er jeg den jeg vil være? Handler jeg i overensstemmelse med min inderste sandhed?

Og det er dage som disse jeg bruger til at dét finde perspektiv.
Som at klatre op på en indre bakketop, sætte sig og skue ud over landskabet, indtil man føler det igen er på tide at bevæge sig videre.

————————————————————————————————————

Today I’ve decided to take an off-day, meaning a day dedicated mainly to… nothing. To just sit and listen to the birds chirping outside (is it spring coming?), buy myself a magazine, listen to a podcast and reflect a little on my life and tasks currently involved in. Am I going where I want to go?

I read a blog post in the previous week by JohannaN on distance (and running your own small business) and thought that I’d try to collect some of my  own thoughts – on distance and finding perspective. While the clothes are getting washed.

To me, perspective is really important. It means looking at the bigger picture and not getting too caught up in the details. Even though the details can be equally important – “Both God and the Devil is in the detail”, as they say.
To take a step back from my life and look at it from a wider angle.
Am I the person I want to be? Do I behave according to my deepest truth? 

And it’s days like these that I use for this purpose. To regain a perspective. Like climbing up a hill or mountain to rest for a while at the top, taking in the scenery. Until it’s time to move on.

Leave a Reply

