En mindfulness udfordring: at være præcis i sine ord. / A mindfulness challenge: to be precise with one’s words.

Becarefulwithyour

For en uge eller to siden begyndte én af de blogs jeg fast klikker ind på næsten hver dag (www.emilysalomon.dk) at komme med en ugentlig udfordring.

Og i dag tænkte jeg at lave min egen. Ligesom Emily’s kriterier er mit succeskriterium for at have fuldført udfordringen, at jeg udfører den 5 ud af 7 dage. Med start i dag.

Den udfordring jeg har stilt mig selv (og lad mig det gerne vide om der er andre der vil være med) er: at være bevidst om mine ord.

Det kommer sig helt enkelt af at ord skaber. De er i stand til at skabe, men også at ødelægge.  Det kommer helt an på hvordan man benytter ordet og i allerførste omgang, tanken. Ordet er jo en forlængelse af tanken – det er tanke omdannet til lyd.

Så hvad vil du skabe?

A week or two ago one of the blogs I follow on a regular basis (www.emilysalomon.dk) started doing a weekly challenge. Today I thought I’d do my own. Just like Emily’s criteria for success for having completed the challenge mine is: to do it 5 out of 7 days. Starting today.

The challenge I’ve given myself (please let me know if there’s anyone else who’d like to join me in this) is: to be mindful about the words I speak.
This simply due to the fact that words create. They are able to create, but also destroy. Everything depends on how you use the words and, firstly, thought.  As words are an elongation of thought – it’s thought put into sound.

What do you wish to create? 

Leave a Reply

