Et nyt forår. /A new spring. 


Saari og jeg sidder på balkonen. På himlen glider enkelte skyer forbi; solen varmer vintertrætte sjæle.

Det er en smuk dag at være i live.
“Foråret”, synger fuglene, “er kommet.”

På vores gåtur lidt tidligere så vi – Ninos, Saari, Arthur og jeg – årets første små blomster.
De groede på et lille hjørne af boligkomplekset, der ligger næsten overfor vores.
På en lille mat-grøn plæne, nær en bænk, tittede små gule blomster frem. Som små fyrværkerier af glæde.
Apropos lyspunkter, gik det under gåturen op for mig, hvor meget jeg har (og stadig gør) levet i enten fortiden eller fremtiden. I mine tanker. Hvor længe jeg har stræbt efter et mål ( uden egentligt at vide hvad målet er, samtidigt med at jeg ser at målet altid vil forandres. Når man når ét, vil et nyt tage dets sted.) Indser hvor meget jeg har brug for dette nye forår. Denne “pause”. Hvor meget jeg har brug for at stoppe op og betragte de små gule blomster.

Og hvor meget Arthur lærer mig om at være NU, og hvor stor en gave det egentligt er.

Saari and I sit on the balcony. A few clouds drift by on the blue sky. The sun warms winter weary souls. 

It’s a beautiful day to be alive. “Spring”, the birds sing, “is here”.

On our walk earlier today we came across this years first flowers. They were growing on a little lawn on the corner of one of the apartment complexes across from ours. Close to a bench, little yellow flowers peeped up from the darkness of the earth. Like little fireworks of joy.
Speaking of points of light, it had occurred to me during our walk how much time I have spent (and to some extent still do) living in the past or the future. In my thoughts. How long I’ve been striving for a goal (without really knowing what exactly that goal is and a the same time realizing that the goal will always shift. Once you reach one goal another will take its place.)
I realize how much I need this new spring. This “pause”. To stop and look at the little yellow flowers.

And I also realize how much Arthur is teaching me about being here NOW, and how great a gift that truly is.

 

Leave a Reply

